Hervis Sports and Fashion România – Compania de retail articole sportive este interesată de angajarea persoanelor cu Sindrom Down

de | mart. 22, 2021

Știm cu toții că independența nu este un lucru pe care îl capeți cu ușurință. De cele mai multe ori, o plasă de siguranță, un mediu prietenos, încrederea celor din jur sunt primii pași în dobândirea ei. Cu atât mai mult independența este mai greu de obținut în cazul persoanelor cu dizabilități intelectuale, obișnuite, în mare parte din timp să se bazeze doar pe membrii familiilor lor.

Anca, Bogdan, Oana, Ana, Teo, Cristiana, Alexandra, Denisa, Cosmin, Cristian, Mario și Andrei, sunt cei 12 tineri cu Sindrom Down din București și din Ploiești care și-au dorit să meargă în vizită  la un posibil loc de muncă, un posibil angajator.

În cazul persoanelor cu dizabilități intelectuale din România – rata de angajare este cu mult sub media europeană din motive legislative, din cauza temerii famiilor de a pierde beneficiile financiare acordate de stat, dar și din cauza temerii de stigmatizare.

În țara noastră puțini angajatori decid să includă în echipa lor persoane cu Sindrom Down sau cu dizabilități intelectuale. Companiile care aleg să facă un #Shift în această direcție sunt entități care înțeleg importanța incluziunii și a diversității într-o echipă.

În luna martie, lună în care se sărbătoresc persoanele cu Sindrom Down (21 martie, Ziua Mondială a Persoanelor cu Sindrom Down), la început de primăvară, 12 BRAVI au vizitat din perspectiva unor potențiali interni/ucenici, pe rând, magazine Hervis apropiate de casele lor din București (Promenada Mall, Sun Plaza, Drumul Taberei) și din Ploiești.

Emoții, entuziasm, nerăbdare, întrebări incomode – cam acestea au fost reacțiile BRAVILOR la vizita în magazinele HERVIS. Discuțiile cu managerii de magazin au fost interesante iar poveștile campionilor noștri au impresionat încă o dată. Ca niște adevărați lideri, sportivii Special Olympics România nu s-au sfiit să întrebe, să afle, să vadă dacă s-ar pricepe să împacheteze, să mute obiecte sportive, să înțeleagă ce înseamnă un șef și pe cine poți întreba dacă ai nevoie de îndrumare. În tururile complete ale magazinelor li s-au prezentat tinerilor punctele cheie dintr-un magazin Hervis: casa de marcat, zona de textile pentru bărbați, femei și copii, zona de echipamente sportive (biciclete, role, patine, clăpari), zona de pantofi, cabinele de probă, atelierul de montat și de reparat/reglat bicicletele. De asemenea, li s-a explicat tinerilor ce înseamnă depozitul, li s-au prezentat zonele dedicate angajaților, birourile, zonele de împachetare și de pregătire a mărfii pentru a ieși în magazin, la vânzare.

Bravii au fost implicați și valorizați în aceste vizite în chestiuni care au legătură cu sportul: au vizitat un magazin de articole sportive (articole care le sunt familiare și dragi), au povestit despre medaliile obținute, despre participarea la competiții Special Olympics dar și despre experiențele lor de muncă sau de voluntariat.

Acest început de drum va continua cu programarea BRAVILOR la interviuri, pentru că experiența interviurilor este importantă: pregătirea pentru interviu, pregătirea pentru a face față unor întrebări față în față cu managerul, clădirea încrederii în sine, etc.

Un pas important a fost atins și prin schimbarea percepțiilor familiilor acestor tineri, care alături de echipa Special Olympics dar și cu ajutorul partenerilor de la Hervis Sports&Fashion au înteles că experiențele legate de un posibil loc de muncă sunt importante. Tinerii își doresc să experimenteze lucruri noi, iar pas cu pas neîncrederea poate lua locul unor certitudini: cu răbdare, determinare și hotărâre.

Cum a fost pentru potențialul anagjator experiența acestor vizite? Cătălin Pozdarie, CEO la Hervis Sports and Fashion ne-a declarat: „Susținem de mult timp Fundația Special Olympics România și de curând ne-am implicat în acest proiect care a fost unul special, mai ales că a presupus interacțiune umană cu mai mulți colegi, inclusiv cu cei din magazine. M-am bucurat că toți colegii mei au întâmpinat proiectul cu brațele deschise, au fost înțelegători și și-au dorit să îi integreze pe acești tineri. Ne dorim să îi implicăm în activitățile noastre, putând astfel să îi susținem în demersurile lor de a-și consolida încrederea în sine și de a-și pune în practică abilitățile.” 

Același lucru l-a simțit și Octavian Radu, head HR la Hervis Sports and Fashion care a adăugat: „Ne-am bucurat că ne-am putut alătura proiectului, putând contribui și noi la bunăstarea acestor tineri. M-am implicat direct în proiect și odată cu vizitele în magazine, i-am cunoscut mai bine și m-am bucurat să văd că mulți dintre ei practică sporturi foarte active cum ar fi înot sau schi și participă la competiții internaționale. Am observat entuziasmul lor, iar pentru sarcinile pe care le fac cu plăcere, se dedică total. De exemplu, unul dintre tineri a fost foarte încântat de partea de service pentru biciclete, unde s-a bucurat foarte mult de interacțiunea pe care a avut-o cu unul dintre colegii noștrii, mecanic de biciclete. Dacă sunt susținuți și consiliați, se simți foarte bine și credem că implicarea lor în activitățile din magazine poate avea un rol benefic pentru integrare, chiar terapeutic. Ne gândim să găsim o alternativă pentru toți tinerii care ne-au călcat pragul, fie prin angajare, fie prin implicarea lor periodică în anume activități.”

Parteneriatul dintre Special Olympics România și Hervis Sports and Fashion, companie de retail articole sportive a început în 2016, iar în 2017 am defilat împreună pe pistele de schi din Austria la Jocurile Mondiale. În 2019, la Jocurile Mondiale de Vară Special Olympics de la Abu Dhabi, din nou, BRAVII au purtat și defilat cu echipament HERVIS. În 2020 și 2021 compania a susținut BRAVII în eforturile lor de a face sport unificat și fitness #deacasa.

De 5 ani Hervis este partenerul tehnic al Fundației Special Olympics România, susținând cu echipament participarea membrilor la diferite evenimente sportive, naționale și internaționale. Astfel, am avut ocazia să îi cunoaștem mai bine pe acești tineri minunați, cu suflet mare, despre care societatea, în general, cred că nu cunoaște foarte mult. Proiectul ”Angajați, NU Asistați!”, prin misiunea lui de a ajuta la integrarea in societate a tinerilor cu dizabilități intelectuale, ne-a cucerit imediat. Sunt impresionată de dorința lor de a face parte dintr-o echipă, de a lucra într-un program cu norme clare, bine stabilit, de a-și aduce aportul la taskurile zilnice și mă bucur nespus că îi vom avem alături” – povestește Elena Gheorghita Marketing Manager la Hervis Sports and Fashion.

Fundatia Special Olympics România implementează proiectul „Angajați, NU Asistați!“, finanțat în cadrul proiectului SHIFT+Vieți - www.shiftvieti.ro. Proiectul își propune să crească șansele de angajare ale persoanelor cu #SindromDown, de pe teritoriul României, în 12 orașe din țară. Mai multe detalii aici: https://angajare.specialolympics.ro/

#AngajareSindromDown #AngajatiNuAsistati #SpecialOlympicsRomania

#HaiBRAVII #DownSyndrome #inclusionworks #HERVIS